2017. február 9., csütörtök

D.I.Y. asztali dísz

Aki böngészi a lakberendezési blogokat, facebook oldalakat, vagy instagram fiókokat biztos ismerős neki a kis sündisznóra emlékeztető asztali dísz, aminek semmi funkciója nincs, azon felül, hogy jól mutat. Ezekkel a dekorációkkal általában az a baj, hogy iszonyatosan drágán árulják őket, pedig egy kis kreativitással az ember lánya (vagy fia) hamar elkészítheti önmagának is, fillérekért...Így a mai bejegyzésben megmutatom, hogy tudjátok elkészíteni magatoknak a kis "sündisznót! :)


A képen a már kész dísz látható, erről sajnos még nem tudtam saját képet hozni, mert a szobám most lett felújítva, és még nem vettem meg a dohányzóasztalt, amin majd tárolni szeretném, ugyan így, könyvek tetején, ezért ilyen szép képet nem tudtam volna hozni nektek róla :) 

Amire szükségetek lesz:

  • 1 db hungarocell golyó, én 8 cm átmérőjűt vettem, de van nagyobb is, kisebb is. A Müllerben lehet kapni (többek között) 150 forint volt. 
  • Egy csomag hurkapálca, ezt ugye bármelyik írószer boltban be lehet szerezni. Nekem a barátom hozott egy csomaggal, így sajnos pontosan nem tudom mennyibe került, de maximum pár száz forint.
  • Tetszőleges színű festékszóró spray. A képen arannyal van lefújva, én ezüstöt választottam, mert a szobám szürke színű lett, így az arany nem mutatott volna annyira jól benne. Én a sprayt a hely gazda boltban vettem, 1200 forint volt, de már többször is használtam, egy másik D.I.Y projekthez is :) 
Akkor lássunk is neki :)



Mivel a festékszóró spray elég nagy nyomot hagy maga után, én az udvaron álltam neki a dolognak, ahol nem baj, ha megfog valami mást is. Ha bent a lakásban akarjátok csinálni, mindenképpen terítsetek le jó sok újságpapírt is. Nekem apa faroslemezből vágott ki egy lapot, azon fújtam le a dolgokat, és az teljesen ezüst lett. 

Első lépés:
Egy szikével/késsel félbe vágtam a hungarocell golyót, az aljáról kicsit ledörzsölgettem a kiálló darabkákat, hogy egyenes legyen a felülete, ne álljon ferdén, ha majd ráhelyezem a könyvek vagy újságok tetejére.


Második lépés:
Először is lefújtam az egyik félgömböt a spray-vel, majd úgy nagyjából 20 percet hagytam száradni, de többet is lehetett volna, mondjuk egy fél órát, mert fogni ugyan már nem fogott, de egy kicsit még ragadós volt.


Harmadik lépés:
 Mivel az én golyóm 8 centi átmérőjű volt, ezért a rendes méretű hurkapálca túl nagy lett volna bele, így azokat félbe törtem, majd utána szépen sorban elkezdtem őket beleszúrkálni a kis gömböcskékbe.  Igazából teljesen mindegy, hogy milyen sorrendben szúrod bele bőket, én úgy csináltam, hogy először a gömb alján körbe beleböktem párat, majd szépen sorba a tetejét is megtöltöttem a kis fa pálcákkal. 


Negyedik lépés:
Miután minden hurkapálca a helyére került még utólag egy kis simítást végeztem rajta, mert mint a képen is látszik, volt, ami nagyon ferdén állt, így azokat kiegyenesítettem. Ez után pedig már nem volt más dolgom hátra, mint a kis fa pálcákat is befújni a spray-vel. Ha közelebbről fújod, erősebb színt kapnak a pálcák, ha távolabbról gyengébbet, lehet vele variálni, hogy milyen intenzitású legyen. Én nem fújtam be olyan nagyon erősen, és nagyon tetszik a végeredmény, mert szép természetes hatása lett!


És igazából ennyi lenne az egész. Miután a pálcákat is lefújtátok megint hagyjátok száradni egy 20 perc, fél órát, aztán már mehet is az asztalra, polcra, komódra, akár hova dísznek. Szerintem amilyen kis egyszerű elkészíteni, olyan baromi jól mutat, így már alig várom, hogy végre eljussak az IKEA-ba, és megvehessem "álmaim dohányzóasztalát".

Remélem tetszett a bejegyzés, ha valaki esetleg elkészíti a kis sünit, szívesen fogadom róla a képeket! Legyen szép napotok! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése