2016. október 4., kedd

Oktoberfest

Gondolkodtam, hogy a blog első bejegyzéseként valamiféle bemutatkozást kéne írnom, de ezt megteszem külön a Bemutatkozás menüben, ha nem gond. Így az első posztom egy nemrégiben tett kirucanásról fog szólni, amit Münchenben tettünk, az Oktoberfesten.
Ez volt a második alkalom, hogy ellátogattunk a sörfesztiválra, először tavaly ősszel tettük meg, és akkor is hatalmas élményekkel tértem haza, most sem volt ez másképp. Idén is négyen vágtunk neki az utazásnak, a barátom, az egyik barátnőm, és a párom egy barátja.

A szálásról sajnos nem készítettem képet, viszont, ha valaki Münchenben jár csak ajánlani tudom neki. Mint szinte mindig most is az AirBnB-n keresztül foglaltunk, mi már szinte nem is nézünk máshol szálásokat, mert iszonyatosan jó helyeket lehet találni, potom pénzért, és a tulajdonosok is (legalábbis velünk eddig mindig így volt) milliószor kedvesek mintha bármilyen szállodában szállnánk meg. A lakás három metrómegállóra volt a városközponttól, a közelében boltok, kávézók, éttermek, szóval minden ami kell.


Ez a csodás templom közvetlenül a házzal szemben helyezkedett el, baromi jól nézett ki!

A lakás amit béreltünk pedig ez volt : https://www.airbnb.hu/rooms/11996366

Még a szállásról had mondjak el annyit, hogy Florian a házigazda nem tartózkodott Münchenben mikor mi mentünk, viszont iszonyatosan gördülékenyen ment vele a kommunikáció, egy barátnője tudott volna minket bechekolni, de sajnos csak munka után, este hét felé, mi viszont kora délelőtt érkeztünk a városba, és egy percig sem volt neki gond megoldást találni a problémára. Ezen kívül egy egész lelevelt, utikalauzt, és hasznos tipeket nyomtatott ki nekem, valamint még csokit is készített oda az asztalra, és ételt italt a hűtőbe, hogy nyugodtan szolgáljuk ki magunkat, szóval tényleg ezer százalékosan meg vagyok vele elégedve, de a többiek is.

Mivel a tavalyihoz képest korán értünk a városba délután öt körül már be is mentünk a fesztivál területére. Sok mindent lehetett hallani, hogy ilyen-olyan terrorkészültség, mindenkit ellenőriznek, körbe van kerítve az egész Theresienwiese, így amikor odaértünk meglepő volt tapasztalni, hogy csak úgy mint a foci EB-n a nagy készültség azért nem olyan nagy készültség. Nekem például senki meg sem nézte a táskámat, nem ellenőriztek minket. Én úgy vagyok vele, hogy inkább kutassanak át, de érezzem, hogy biztosnágban vagyok, de lehet, hogy ez csak az én véleményem.

Idén azokat a sátrakat szerettük volna meglátogatni amik tavaly kimaradtak, így a Hofbräu sátrában kezdtünk. Idén, nem tudom, hogy a terrorfenyegetettség miatt, vagy csak egyszerűen jó időben voltunk jó helyen, le tudtunk bent ülni a sátorban, ami nagy szó, tavaly ugyanis mindenhol csak a kerthelyiségben jutott hely, a sátrakat belülről csak akkor láthattuk, ha mosdóba kellett mennünk.

Azt sajnos le kell szögeznem, hogy Oktoberfestezni nem olcsó mulatság. Egy sör 10,50 euró és ételt se nagyon lehet 10 euró alatt kifogni. Főleg, ha valaki olyan ügyes, mint én, ugyanis én 50 euróért vacsoráztam halat, de hát ez van. Aki nem szereti a sört, az választhat bort is, ugyan úgy korsóban szolgálják fel, nagyon jól néz ki. Bár én sem szeretem a sört, azért mindig megkóstoltam, mert hát mi más lenne a sörfesztivál lényege mint a sör.

A rendezvény területén amúgy rengeteg "vursli" is található, tavaly nagyon sokat kirpóbáltunk, idén sajnos egyre sem maradt időnk felülni, de minegy, majd jövőre!

A barátnőm és én már régóta szerettünk volna magunknak Dirndlt, így nem is volt kérdés, hogy beszerzünk egyet, az lesz az első dolgunk. Aránylag egyformákat vettünk, de azért kicsit mégis más. Nagyon szuperül éreztük benne magunkat, és imádom, hogy ennyrie őrzik a németek/osztrákok a hagyományokat, hogy mindenhova népviseletben járnak. A mi dirndl-ünk persze fel sem ér egy igazi bajor háziasszony népviseletével, ugyanis egy igényes darab, több száz euróba kerül, mi 20-ért vásároltuk a miénket. A barátomnak viszont igazi bőrnadrágja van, úgy igaz, hogy nem a C&A-ban megvásárolt "gagyi", hanem rendes szarvasbőr stb.

A képen látható söröket már a második sátorban fogyasztottuk, ezek a korsók iszonyatosan tetszettek, majd megszakadt a szívem, hogy lehetetlenség ellopni őket.

Ilyenkor a sátrakban folyamatosan mászkálnak a perecárusok, vagy kitűzőket kínálgatnak, sapkákat, kalapokat, egyszóval mindent lehet venni, mi szem-szájnak ingere. Plusz vannak fotósok is, akik 9 euróért az adott sátor témájának megfelelő keretbe képet is nyomtatnak rólad/rólatok , ha szeretnétek.

Nem folytatom a végtelenségig minden egyes sátor jellemzésével, ezt úgyis mindenkinek saját magának kell megtapasztalnia, de az Oktoberfest egy hatalmas élmény, ha szereted a sört, ha nem, és alig várom, hogy jövő szeptemberben megint részt vehessünk rajta.

Mivel egy éjszakát Münchenben töltöttünk, ezért egy kis kultúrálódásra is maradt idő. Gondolom mindenki hallott már II. Lajos bajor uralkodó, vagy más néven a Märchenköngi munkásságáról. Az ő nevéhez kötődik a Disney-kastély alapjául szolgáló Schloss Neuschwanstein megalkotása is, amit két évvel ez előtt volt szerencsém élőben is megcsodálni. II. Lajos összesen három kastély építtetett fel, a Neuschwansteint, a Linderhofot és a Herrenchimsee-t. Ezek közül az első kettőt már volt szerencsém megcsodálni, de a harmadikra is nagyon kíváncsi voltam, így a kultúrprogram keretén belül ellátogattunk a kastélyba. Nem csalódtam, bár továbbra is Linderhof a kedvencem, de a befejezetlen Herrenchimsee sem volt semmi. Bent sajnos nem szabdott fényképzeni, pedig volt egy lenyűgöző, 1000 négyzetméteres tükörterem. Ha valaki szereti a kastélyokat, akkor Bajorország ideális kirándulási célpont a számára, hiszen ott lépten-nyomon kastályokba botlik az ember. A belépő a kastályba diákoknak 7 felnőtteknekn 8 euró, és van még egy 7 eurós jegy a hajóra, ugyanis a kastély egy szigeten található, amit csak hajóval lehet megközelíteni.

Végezetül még néhány kép a kiruccanásról :)





Köszönöm, hogy elolvastad:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése