2016. november 8., kedd

Rock/metál számok Book tag

Molyon ismét kaptam- vagy, hogy kell ezt mondani- egy book tag kihívást, ezúttal @U_Viki-től, innen is köszönöm mégegyszer. A kihívás pedig, aminek a kérdéseire válaszolnom kell nem más, mint a rock/ metal book tag. Akkor lássuk is miről szól :)

1.) Black Veil Brides: Goodbye Agony ["Viszlát Gyötrelem"] -> Egy könyv, amit nehézkesen olvastál és örültél, hogy végre eljött a búcsúzás ideje. 

Hát erre a kérdésre aztán nagyon egyszerű a válasz, még mindig a hideg futkos a hátamon tőle ha eszembe jut. A teljes sorozatot gyűlöltem- na jó, hazudok, az első rész még nyomokban élvezhető volt számomra, de utána több száz oldalnyi kín szenvedés következett. Ez a könyv pedig nem más- és most tudom, hogy nem leszek népszerű- a Végzet Ereklyéi sorozat befejező kötete a Mennyei tűz városa. Tudom, hogy a sorozatot nagyon sok mindenki szereti, de nekem valahogy nem sikerült megkedvelnem, akár mennyire is próbáltam. Egyszerűen minden szereplőt -igen, igen, megint nem mondok igazat, mert például Magnust, és Isabellet kedveltem, szerintem csak emiatt a két ember miatt voltam képes végigszenvedni a történetet- utáltam benne. Clary, Simon, atya ég, még két ennyire idegesítő főszereplővel soha az életben nem találkoztam de tényleg. Jace egy idióta fogyatékos volt, aki játszotta a keménylegényt, de ha meglátta apucit egyből összecsinálta magát. Amennyire az első kötetben kedveltem a karakterét, most így egy fél év távlatából visszagondolva annyira idegesítő is utólag. Főleg mivel a második résztől mintha agymosáson ment volna keresztül, és nem volt többé az a fiú akit az első részben ismerhettünk meg. Egy szó mint száz: életem egyik leghosszabb olvasása volt, remélem soha többé nem kell a kezembe vennem a könyvet...


2.) Rolling Stones (I Can't Get No) Satisfaction [Nem vagyok megelégedve semmivel] -> Egy könyv, aminek egy szereplőjét sem tudtad megkedvelni igazán, bármennyire igyekeztél.


Na jó, mivel az előbb előttem a Végzet Ereklyéi infantilis szereplőit- tényleg elnézést azoktól, akik szeretik a sorozatot, nem akarom őket bántani, ez csak az én személyes véleményem, és megértem, ha valaki szereti, és rajong érte- ezért gondolom egy másik könyvet kéne választanom. Akkor talán Rainbow Rowell- Fangril című könyvét mondanám, bár ebben sem minden szereplőt utáltam, mert Cath szobatársa egy egész jó fej csajszi volt. De Cath-et, Wrent, a kopaszodó "álompasi" Levit és a többieket egy kicsit sem kedveltem. Érdekes, mert ez egy megint sokak által nagyon kedvelt könyv, de nekem nem nagyon tetszett. Cath számomra egy teljesen életképtelen ember volt, aki nem is tudom, hogy tud létezni, de tényleg. Wren iszonyatosan ellenszenves volt az egész sztori alatt, még akkor is , amikor már kedves volt, és akkor Levit még nem is említettem. Amúgy a mai napig nem tudom, hogy az ő nevét mégis, hogy kell kiejteni, mert egy csomószor - ha jól emlékszem- úgy volt toldalékolva, hogy Levi-jal, meg ilyenek. Szóval, ha valaki tudja az igazán elárulhatná nekem ezt a titkot! :D

3.) Marilyn Manson: Tainted Love ["Romlott szerelem"] -> Egy könyves páros, akik az adott regény alatt többnyire csak kínlódtak a kapcsolatukban/a kialakuló kapcsolatukban. 

Hú most egy ilyen könyv sem ugrik be, bár a Szent Johanna Gimivel én is egyet értek, az a szenvedés valami borzalmas volt.

4.) Avenged Sevenfold: Nightmare ["Rémálom"] -> Egy regény, aminek valamelyik főszereplőjének nehéz élete volt, azaz az élete egy „rémálom” volt. 

Ide mindenképpen az egyik legszebb történetet mondanám, amit eddigi életem során olvastam, méghozzá Katja Millay- The Sea of Tranquility- A nyugalom tengere című könyvét. Elég nehéz a sztoriról úgy beszélni, hogy ne spoilerezzek el semmit, így csak annyit mondok, a főszereplőnek Nastya-nak nagyon nehéz sorsa volt. A könyv elolvasását amúgy mindenkinek szívből ajánlom, ugyanis ez a történet maga a csoda, de tényleg. Egyszerre nevettetett, és ríkatott meg, és még ha nem is volt túl pörgős az eseménysorozat, a cselekmény mindenért kárpótolt. Imádtam, ahogy Nastya szépen lassan megnyílt, és barátokat szerzett magának, sőt egy szerelmet is. Imádtam a Josh-as a műhelyben töltött estéket, imádtam Drewt, aki amilyen pökhendi volt a kezdetek-kezdetén olyan őszinte barátságot kötött a lánnyal. Nem akarom az egekbe magasztalni a könyvet, mert az már megtettem a molyos értékelésemben- meg rajtam kívül még sokan mások is, de ez tényleg egy olyan történet, amit tényleg mindenki elolvashat, mert csodálatosan szép, szívbe markoló, ugyan akkor valami kis vidámság mégis van benne, reményt ad, hogy még a legnagyobb tragédia után is talpra lehet állni, csak küzdeni kell, és, hogy a családod az, akire tényleg, mindig és mindenben számíthatsz. Na meg az olyan barátok mint Drew. Egyszerűen imádtam. 

5.) Bon Jovi: Livin' on a prayer ["A mának élni"] -> Egy könyv, amit viszonylag hirtelen felindulásból vásároltál meg, komolyabb hezitálás nélkül. 

Az ilyen könyvek számomra azok, amik divattal foglalkoznak, vagy tényleg, csak a legapróbb közük is van a trendekhez. Amúgy nagyon szigorúan a kívánságlistámról szoktam válogatni, próbálok sorrendbe menni- persze sokszor elcsábulok, és megveszek egy olyan könyvet, ami mondjuk egy év helyett, egy hete van rajta a kívánságlistámon, de az nem hirtelen felindulás, mert azt is szeretném. Így szerintem "hirtelen felindulásból" legutóbb a How to Be Parisian Wherever You Are című könyvet vettem meg, amit kicsit sem bántam meg. Iszonyatosan szórakoztató volt, és egy-két pontot be is iktattam a mindennapjaimba, hogy ha nem is vagyok igazi párizsi nő, és soha nem is voltam párizsban, azért úgy érezhessem magam. Kávé és croissant reggelire- valami tökéletes. Főleg, ha még ezt a könyvet is a kezében tarthatja mellé az ember. Tényleg minden fashionistának ajánlom, hogy olvassa el, mert szórakoztató, és szerintem nincs olyan nő, aki legalább egy fejezetben nem ismerne magára! Amúgy a magyar és a német borító a piros címmel szerintem valami iszonyatosan csúnya, nagyon örülök, hogy angolul vettem meg a könyvet, ami ilyen szép fekete-fehér, semmi túlcsicsázás...

6.) Bullet For My Valentine: You want a battle? (There's a war) [ „Harcot akarsz? Itt egy háború” ] -> Egy regény, ahol hosszú ideig elnyomtak egy szereplőt/egy népet, aki/ami később megelégelte ezt a bánásmódot és kiállt magáért/fellázadt. 

Ezen egy kicsit gondolkodnom kellett, de aztán eszembe jutott, hogy a kedvenc magyar írónőm A.O.Esther - Gombnyomásra című sorozatában a Hobbs birtokon élők végülis ilyenek. Nem tehetik be a lábukat Manipurába, mert nem elég tiszta az aurájuk, és így kénytelenek a vadonban élni, mindenféle gonosz mutánsok között, akik válogatás nélkül vadásznak rájuk. Más kérdés, hogy én százszor szívesebben élnék a birtokon persze csak és kizárólag Liam Blackwooddal, aki a toptoptoptoptop álom könyves-pasim mint Manipurában a sok elkényeztetett és beképzelt "aurafejű" között. Mellesleg ez a regény csodálatos. Az első részt egy nyeremény játékon sikerült névre szólóan dedikálva megszereznem, de akkor még kicsit féltem tőle, megmondom őszintén. Valamiért magyar íróktól nem nagyon szeretek olvasni, tudom shame on me, de ez van. Aztán kinyitottam ezt a könyvet, és amellett, hogy a borító, és maguk a lapok a könyvben gyönyörűek, a történet is egyből magával ragadott. Most, hogy jobban belegondolok már annyira hiányoznak a szereplők Liam, hogy lassan be is kéne iktatnom egy újraolvasást, na meg nem ártana végre beszereznem Eszter többi könyvét is, mert tuti biztos, hogy azok is nagyon fognak tetszeni! 



7.) Skillet: Better than drugs ["Jobb vagy, mint a drogok"] -> Kedvenc könyved/könyvsorozatod, amit a szó szoros értelmében imádsz és már fülig ér a szád, ha meglátod a címét vagy egy idézetet belőle. 

Mondhatnám a Harry Potter-t is, de nem fogom, mert nem lenne teljesen igaz. Ugyanis az Elfújta a szél az a könyv ami a szívemben az első helyen áll. Soha nem felejtem el a napot, amikor 16 éves koromban átmentem a mamámhoz, és nekiálltam keresgélni a polcán valami olvasmány után. Végül erre a könyvre esett a választásom, és nem is bántam meg, sőt! Scarlett a maga akaratosságával, kitartásával, az ostoba rajongásával Ashley Wilkes után jóformán a spirit animal-om lett, nem véletlenül "viselem" ezt a nevet, és a történetet az egész tini-koromat végig kíséret jóformán. Emlékszem akkor még több hónapba tartott kiolvasnom a könyvet, de minden este lefekvés előtt elővettem, és csak olvastam és olvastam. Rhett Butler a tökéletes férfi, és utáltam dehogy is, Scarlettet soha nem tudnám utálni amiért Scarlett ezt nem ismerte fel. Valószínűleg ennek a könyvnek köszönhető, hogy érdekel minden, ami az amerikai polgárháborúval kapcsolatos, imádom a filmeket, könyveket, és ha csak egy kis említést is találok róla egy újságcikkben, vagy bárhol boldogság önt el, és egyből eszembe jutnak a kedvenc könyvem szereplői. Kit érdekel, hogy több mint ezer oldal, még legalább százszor el fogom olvasni, az biztos!

8.) Guns 'N Roses: Don't Cry ["Ne sírj"] -> Egy könyv/könyvsorozat, amitől nehezen búcsúztál és sajnálod, hogy nincs több része. 

Ez jó kérdés, mert persze rengeteg könyv/sorozat van, aminek szeretném ha lenne folytatása, de valahogy mégis mindegyik, amit olvastam, kerek úgy, ahogy van, és lehet, hogy a folytatás csak elrontaná a dolgot. Ezért erre a kérdésre kicsit másképp fogok válaszolni. Az elmúlt időben nagyon megszerettem Samantha Young- Dublin Street sorozatát. Ugyan a könyvnek jó pár része megjelent angolul, de magyarul csak kettő, és ezt nagyon sajnálom, mert én biztos, hogy vevő lennék az összes részre. Mivel nagyon érdekel a folytatás valószínűleg meg fogom venni angolul, de magyarul/németül sokkal jobban és magabiztosabban tudok olvasni, ezért kicsit csalódott vagyok. Szerintem sokan vannak, akik szeretik ezt a sorozatot, és igényt tartanának a folytatásra, de hát, ez van, legalább angolul be lehet szerezni őket.






Még egyszer köszönöm a kihívást @U_Viki-nek, viszont, ha nem gond, én most nem hívnék ki senkit, ugyanis fogalmam sincs, ki volt már, és ki nem, és nem akarok egy embert esetleg ötödször is kihívni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése