2016. november 26., szombat

Csoki book tag

Akkor most következzen ismét egy book tag, ezúttal @Ayumuyli hívott ki rá, köszönöm szépen !

Tejcsokoládé – egy népszerű könyv, amit nagyon el akarsz olvasni: 
Talán amit legeslegrégebb óta szeretnék elolvasni, az a Gyűrűk Ura. Népszerű könyvnek mondanám, bár nem azon az agyonhypeolt módon, ami manapság sok könyvet jellemez, és amik nekem általában nem is tetszenek. Már megfigyeltem magamon, hogy azokat a könyveket, amik túl nagy népszerűségnek örvendenek, és mindenki oda meg vissza van értük én nem nagyon szeretem. Legjobb példa erre a Végzet Ereklyéi sorozat. Már többször említettem, hogy nekem mennyire nem jöttek be azok a könyvek. De A hobbit-ot már olvastam, és nagyon tetszett, szóval szerintem A Gyűrűk Urában sem fogok majd csalódni :)







Étcsokoládé – egy sötét témájú könyv: 

Őszintén megvallva nem nagyon szoktam komor témájú könyveket olvasni. Idén, ami a legnyomasztóbb volt az olvasmányaim közül, az talán Ron Rash Serena című könyve volt, de az nagyon tetszett. Annyira nem mondanám, hogy sötét témája volt, inkább csak azért sorolnám ide, hogy Serena mi mindent megtett azért, hogy érvényesítse az akaratát, hogy még egy kisgyereket is képes lett volna megölni, hogy érzelmileg mennyire sakkban tartotta Pembertont. Meg mert a fatelepen sok munkás meghalt üzemi balesetben, stb. épp ezért nem éppen egy túlontúl vidám könyv. Mégis nagyon ajánlom mindenkinek, mert iszonyatosan jó! A filmet ami belőle készült viszont ne nézze meg senki, mert ott Serenát egy elme roggyant bolond nőként állítják be, és a kedvenc részemet, a könyv befejezését is teljesen megváltoztatták, meg még sajnos jó sok minden mást is. Az egyedüli, ami miatt érdemes megnézni a filmet, az csak és kizárólag Jennifer Lawrence...


Fehér csokoládé – egy vidám könyv: 

Mivel idén új része jelent meg gyermekkorom kedvenc könyv sorozatának, A neveletlen hercegnő naplójának úgy döntöttem, hogy fel kell idéznem az eseményeket, amik a Royal Wedding-ig vezettek, és előröl kezdtem az egészet. Bár felnőtt fejjel egészen más élmény volt olvasni a könyveket, mint kislányként/tiniként, az biztos, hogy még most is ugyan olyan nagy élmény volt. Számomra semmit nem vesztettek a varázsukból, még mindig rengetegszer csalt mosolyt az arcomra, és sokat nevettem rajta. Tény, hogy azt hiszem az ötödik kötetben Mia kissé túlzásba viszi az aggódást Michael miatt, és, hogy sokat nyafog, de én emiatt a tény miatt nem tudom kevésbé szeretni ezeket a könyveket. Tulajdonképp együtt nőttem fel Amelia Mignonette Grimaldi Termopolis Renaldoval, így kicsit olyan érzés volt, mintha visszarepültem volna  tinikoromba. Tényleg egy vidám, könnyed kis olvasmány :)


Csokoládé, aminek karamell van a közepén – egy könyv, ami ellágyított: 

Kelly Oram Cinder és Elláját választanám. A rémesen ronda borító ellenére ez a könyv egyszerűen csodálatos! Kicsit félve álltam neki, révén, hogy még soha nem olvastam LOL-os könyvet, de első kötetnek a sorozatból teljesen tökéletes volt. Annyira csodásan mutatja be két fiatal szerelmét, akik csak az interneten keresztül ismerik egymást, még soha nem találkoztak, és még képet sem láttam egymásról. Imádtam, de tényleg. Ahogy Ella szépen lassan megint magára talált a tragédia után, ami őt érte. Ahogy Cinder viselkedett vele, hogy éreztette, hogy mennyire csodálatos, hogy mennyire különleges. Csodaszép egy könyv, belefér egy kis sírás is, meg vicces pillanatokat is szerzett nekem, mindenkinek csak ajánlom, de tényleg :) 



Oreo – egy könyv, amiért megőrülsz:

Tudom, unalmas vagyok, de hát, ez van. Nincs még egy olyan könyv, na jó de a Harry Potter amiért annyira rajonganék, mint az Elfújta a szél-ért. Anno még a nagymamám könyvespolcáról szedtem le, és hoztam el, hogy elolvassam. Fogalmam sem volt, hogy miről fog szólni, csak akartam valami klasszikust olvasni. Hát azt egy percig sem gondoltam volna, hogy úgy magába fog szippantani, mint, ahogy tette. A mai napig ez a kedvenc könyvem, és szerintem soha nem is lesz más, ami a helyébe tudna lépni ennek a csodálatos történetnek. Megvan minden egyes kötet, amit csak be lehetett szerezni hozzá kiegészítésként, a filmet, és a sorozatot már százezerszer láttam, és a barátaim mind tudják, hogy mennyire szeretem, szóval igen. Nekem az elfújta a szél az "oreom" az biztos. 




Ostyamentes Kit Kat – egy könyv, ami meglepett téged: 

Van olyan, hogy ostya mentes Kit Kat? Még soha nem hallottam róla. Azért Rainbow Rowell könyvét választottam, mert én a Fangirlt olvastam tőle először, és akár mennyire is tetszik sokaknak, én azt a könyvet nem nagyon szerettem. (Vagy inkább nagyon nem.) Így félve álltam neki Eleanor és Park történetének, mert nem számítottam semmi jóra. Hát ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Szerintem a Fangirl messze nem üti meg ennek a kötetnek a szintjét. Ez a könyv annyival jobb, de tényleg. Tetszett nagyon, hogy a '80-as évek Amerikájában játszódik, amikor még nem a telefonjukat nyomkodták a tinik, hanem képregényeket olvastak, meg walkman-el utaztak az iskolába. Tetszett az is, hogy nem két tökéletes szereplőt mutatott be az írónő, hanem két olyan személyt, akiknek nem túl egyszerű az életük, nem túl szépek, nem túl menők, nem túl vékonyak, és a szüleikkel sincsenek túl jóban. Ez a könyv egy felüdülés volt a Fangirl után, de tényleg. Az egyetlen dolog, ami nekem kicsit elvett a varázsából, az sajnos a befejezése volt, vagyis inkább az utolsó 3-4 mondat, így nem tudom azt mondani, hogy teljesen a kedvencemmé vált, de nagyon tetszett, az biztos :)

Forrócsokoládé tejszínhabbal és pillecukorral – egy könyv, amit bármikor újraolvasol (comfort read):

"Hivatalosan" ide is az Elfújta a szelet hoznám, de van még egy könyvsorozat, amit szerintem elolvashatok akár hányszor, mindig ugyan olyan örömmel, és lelkesedéssel fogom a kezembe venni. Ez pedig nem más , mint a Harry Potter sorozat. Bármelyik részét is olvasom, azt imádom. Most éppen németül gyűjtöm az illusztrált kiadásokat, szóval ez egy kicsit lassú folyamat, de egyszerűen olyan gyönyörűek ezek a kötetek. A Harry Potter szerintem valami olyant adott az én generációmnak, amit sem az előttünk, sem az utánunk lévők nem fognak megérteni. Ők nem ebben nőttek fel, és ezt bánhatják, mert soha nem fogják azt az élményt megtapasztalni. 




Bonbon – egy sorozat, aminek olyan tulajdonságai vannak, amiket sokféle olvasó szerethet: 

Annak ellenére, hogy én gyűlölöm ezt a sorozatot, mégis  Végzet Ereklyéit fogom választani, mert ebben aztán tényleg minden van. Vámpírok, vérfarkasok, tündérek, varázslók, szellemek, démonok, meg még isten tudja micsodák. Nekem ez volt ugyan az egyik dolog, ami miatt nem nyerte el a tetszésemet, de tény, hogy ma előnyös, ha van egy könyvben egy szexi vámpír, aki bár nem csinál semmit, de azért ott van. Szóval én nem ítélem el azokat, akik szeretik ezt a könyvsorozatot, egyszerűen ez csak nem az én világom, de tudom, hogy mennyien szeretik, és mennyien oda vannak érte. Például a legjobb barátnőm is elolvasta, és azt mondta, hogy neki sem lett a kedvence, meg annyira nem tetszett neki, de ő nem érezte azt a szenvedést olvasás közben, amit én. Szóval érdekes egy könyvsorozat, és ez a sok természet feletti lény, a romantika , meg az akció miatt biztos, hogy sok mindenki kedvence lehet, mint, ahogy az is :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése